Entreprenörskap och e-handel
Är du entreprenör och sysslar med försäljning av varor och tjänster? Har du även etablerat din butik på nätet? Om inte så rekommenderas att du gör det. På nätet handlar många människor idag, och det är en viktig kanal som du inte får missa. Många entreprenörer som förflyttat delar av sin verksamhet ut på nätet har upplevt en stadig ökning av intäkter i sin verksamhet. Att ha en webbshop på nätet innebär inte att den skulle ersätta en eventuell fysisk butik. Webbshop och e-handel är snarare att se som ett komplement. Tillsammans blir det två starka kanaler som samverkar.
Den absolut främsta fördelen med e-handel är tillgängligheten. Människor kommer ha tillgång till din webbshop dygnet runt. Många har ont om tid och är stressade i sin vardag så därför passar det utmärkt att i lugn och ro handla på nätet vilken tid på dygnet som helst. Kunderna brukar uppskatta smidigheten med e-handel, och betalningen kan ske direkt via internetbanken eller med hjälp av kreditkort som VISA eller Maestro. Den som är kreditvärdig brukar också kunna få genomföra sina köp mot faktura. För att locka fler kunder kan du ha unika erbjudanden för kunder på nätet och erbjuda fraktfria alternativ.
